Neka rosa?

Helgen har tillbringats springandes i Farsta. Jag har med andra ord jobbat, det har varit vårväder vilket gör att alla åker till Farsta för att handla vårskor. Det där med att köpa nya skor till barnen verkar vara ett svårt drag, så det har mätts småfötter för fulla muggar. Sen är det ju det där med att flickskor ofta är rosa/röda eller har små söta detaljer på medan killarnas skor är blåa/gröna/bruna eller helt enkelt bara mörkare än tjejernas.

Att vägra rosa till sin dotter kan bli ett beslut med svåra konsekvenser. Att inte vilja prägla sin flicka till att vara väldigt flickig kan jag förstå men att istället klä sin 1-åriga dotter så man inte ver om hon är en pojke eller flicka är inget jag skulle göra. Men å andra sidan, vad gör det egentligen när lilla dottern var lika sprudlande glad för det med håret på ända?

Det enda jag vet och kan jämföra med är hurjag var när jag var liten, jag ville verkligen vara tjejig och vems högsta dröm är inte att nån gång få bli prinsessa när man blir stor?? Det är fortfarande min dröm :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0