Ibland undrar man...

Under stretchingen efter ett spinningpass frågar plötsligt en av instruktören hur man kan stretcha benhinnorna. Instruktören svarar att han inte vet men kan ta reda på det.

Hur kan man tro att det går att stretcha benhinnorna???


På tunnelbanan hem från skolan kommer det på två killar och en tjej som sätter sig vid sätet där jag sitter. Jag förstår ganska snabbt från deras samtal att de behöver sprit inför Valborg och att de ska försöka få tag i langare. Tjejen säger att hennes kontakt är konstig.
Varför då? frågar ena killen.
Han är bara det, svarar tjejen.
Killen ger sig inte utan frågar: Men vadå, hur då är han konstig då?
Han är bara konstig, jag tänker inte gå in i detalj.
Killen: Så han är alkis?
NEJ, han är ju bara 20! Utbrister tjejen som om det vore det knäppaste man kunde tänka sig.

Min fråga: Kan inte 20-åringar vara alkisar då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0