Hur man än vänder sig så har man rumpan bak

Helgen spenderades inte i det fina vårvädret utan inne på DinSko i Farsta Centrum. Ungefär som det brukar vara för mig varannan helg. Man träffar ju på en hel del människor och ofta har de någon kommentar på utbudet av skor som vi erbjuder. Det kan vara allt ifrån att alla flickskor alltid är rosa, att männens utbud är klent eller att storlekarna inte är anpassade efter befolkningen (man menar att folk i andra länder än Sverige oftast har mindre fötter och att männens skostorlekar ska börja från 39 medan kvinnornas ska börja från 35).

Igår träffade jag en tjej som verkligen måste ha det jobbigt. Hon var lika gammal som jag men hade ynka 32 i skostorlek. Hon var inte pygmé utan hade helt enkelt bara små fötter. Hon fick ju så klart handla skor på barnavdelningen men ville inte ha så barnsliga skor och gärna något med klack. Dessa kriterier gör det väldigt svårt att hitaa några skor. Sedan kan det komma föräldrar som är upprörda över att utbudet på barnavdelningen är för vuxet. Hur utbudet än ser ut så kan det inte passa alla.

Jag tackar mina föräldrar för att de gav mig en ganska lagom skostorlek på 39!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0