Dagens pinsamma ögonblick

Jag är allergisk mot föreläsare som inte håller tiden under sina föreläsare. Några minuter hit eller dit spelar ingen roll men efter 10min övertid så vill man INTE lyssna längre. Detta hände förstås på dagens sista föreläsning då jag efter 10min övertid bestämmer mig för att smyga ut och åka hem (jag hade verkligen kunnat smyga eftersom jag satt längst ut precis vid utgången) Problemet var bara att när jag kom fram till dörren som skulle ta mig ut så var dörren låst. Jag trodde jag misstog mig och drog ned handtaget igen och tryckte på men möttes bara av samma låsta dörr. Jag vänder mig om och har hela klassens uppmärksamhet. Ger ifrån mig ett nervöst flin med tillhörande darriga fniss. I detta ögonblick var jag så nervös att det susade i öronen och jag missade att någon försöiktigt viskade att jag skulle trycka på knappen som var bredvid dörren. Jag hörde inte det förrän jag hade även föreläsarens fulla uppmärksamhet. Lyckades trycka på knappen, öppnade dörren, vände mig till klassen och föreläsaren, sa högt Bye Bye (eftersom jag redan hade deras uppmärksamhet) och lämnade inte helt oberört föreläsningssalen.

Kommentarer
Postat av: Tesan

Jag småfnissade länge efter att du hade ringt mig ;)

2008-05-01 @ 19:16:37
URL: http://tesans.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0