Tankar

Jag har varit med om något konstigt. Att helt plötslit vakna upp, ta ett kliv vid sidan av för att stå att titta på sig själv och sitt eget liv. Jag har varit med om att stå bredvid och upptäcka konstiga saker om mig själv. Jag vet, det låter helt sjukt men jag var faktiskt inte hög. Jag har bara fått ett uppvaknande. Ett uppvaknande som var helt otroligt! Det var skitjobbigt men har fått mig att fatta vilket underbart liv jag har!

Vad skolan har tänkt sig när det gäller att lära oss strukturbiokemi är oförståeligt. Dessa två veckor som strukturbiokemin har hållit på har känts som att det aldrig ska ta slut och inte har jag lärt mig nåt heller. Men hoppas att dom ska ha glömt bort att vi har haft strukturbiokemi under två veckor när dom skriver tentan... Hoppas verkligen att de glömmer så att vi slipper kunna nåt. Hur ska jag lyckas med det?

Jag skriver knäppa saker, jag vet.

Nu är det helg och som alltid så är helgen väldigt välkommen. Skulle man kunna få fram denna känslan på en måndag så att helgen känner sig välkommen och helt plötsligt hälsar på? Min söndag kommer i alla fall att spenderas på Älvsjömässan där det just nu pågår en designmässa och elektronikmässa för hemmet. Mycket spännande! Lördagen kommer jag spendera först på jobbet och sen hemma hos min kära far. Ja, och sen är ju helgen slut igen. Tragiskt...

Snart bär det av till tvättstugan. Tvätta är inte kul men det är sååå skönt när allt är gjort. Älskar verkligen den härliga känslan av sträckt, nytvättat underlakan med lika nytvättade påslakan och örngott. Kan det bli skönare att gå och lägga sig!?

Nu ropar tvättmaskinerna på mig från källaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0