Tjuvlyssnare

Vad ska man göra när man t.ex sitter på tunnelbanan och varken har nåt att läsa eller lyssna på. Då lyssnar man ju på dom som sitter bredvid och pratar. Jag är väldigt bra på att lyssna på andra människors prat, fast de inte nödvändigtvis vet om det. Jag vet att det är fult att lyssna på andras samtal men håll med om att det är väldigt spännande! Hör man bara två ord så kan det vara en sport att komma på vad de egentligen pratar om.

Studera människor i allmänhet är mycket spännande. jag tillbringar mycket tid att studera människor och sen fundera på hur personen i fråga är och vad som går runt i deras huvuden. Gymmet är ett bra ställe att studera människor. Jag slutar aldrig förvånas över hur folk ser och är där. Eller på krogen är också ett favorit-kikar-ställe.

Ibland intar sig en känsla av att man är ensam fast man har fullt med människor runt omkring sig. Den känslan har infunnit sig hos mig nu. Just nu är jag "Hanna, den ensamma" i mitt huvud. Hoppas det går över snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0