Nedräkningen har börjat

Nu har solen äntligen kommit och sommarlovet känns ännu närmare. Med det följer att pirret i magen börjar tillta inför min resa till Kina. Idag är det exakt två veckor kvar tills jag åker. Vid skrivandets stund (fast om två veckor) sitter jag på planet som ska ta mig till Beijing. Underbart men stort! Nedräkningen har verkligen börjat!

Jag har kommit fram till en preliminär resplan nu vilket förhoppningsvis kommer underlätta resandet. Tyvärr kommer jag inte hinna se allt jag vill men kommer ändå hinna se mycket! Finns så otroligt mycket man kan göra i Kina. Med planerandet har även planerandet med vaccin tagits omhand. Idag har jag druckit ett vaccin som ska skona mig mot turistdiarré och kolera. Känns bra eftersom att får man kolera så kan man producera så mycket som 20l diarré/dygn. Snacka om att sitta på toa.... eller typ ligga avsvimmad pga vätskeförlust. Mindre bra känns det att dricka vaccin då man läser innehållsförteckningen. I min mage ligger just nu 25 x 10^9 bakteriers gift... Fast det är ju inaktiverat men ändå. Vet dock inte om jag även dricker bakterierna. Men nog om bakterier! (fast man blir ju lite skadad när man läser om dom hela dagarna...)

I helgen blir det till att skaka rumpan lite! Ska bli kul att gå ut och dansa lite. Vi ska tydligen på eurodisko. Ska bli spännande att se vad det innebär.

Igår kväll såg jag premiären av Pirates of the Caribbean. Helt ok men de andra två är bättre. Shille hade en person bredvid sig som pratade med sig själv hela tiden och skrattade när ingen anna skrattade. Det var inget litet fniss utan gapade rätt ut. Väldigt speciell person! Verkade som att han hade sin låtsaskompis Laban bredvid sig... Sen det här med att prassla med godis- eller chipspåsar under filmens gång... Alltså visst ska man få ta sitt snacks under tiden att filmen rullar men man behöver inte knöla ihop påsen mellan varje munsbit och framför allt inte när det är helt tyst på filmen! Det som är bra om man har papperspåsar är att man kan riva av halva påsen så behöver det inte låta så mycket. Dessa tricks hade två personer bakom oss inte snappat upp utan prasslade mer än gärna vid helt fel tillfällen och knölade upp och ihop påsen mellan varje munsbit under hela filmen (2h 48min!). Sen att de var två personer på en påse gjorde saken tystare... Lite bioetikett borde alla lära sig!

På söndag är det mors dag så då blir det middag med lilla mamsen!

Kommentarer
Postat av: Tesan

Hihi, nu hittade jag hit :)

2007-06-03 @ 23:12:43
URL: http://tesans.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0