Påkörd

Igår var det dags att äntligen få hämta mitt visum. Det hade varit färdigt länge men hade inte hunnit hämta det på grund av skolan. Så tänkte jag att en cykeltur fram och tillbaka i solens sken på morgonen till Kaknästornet vore ju trevligt. Denna solskenshistoria slutade med stora bulor på vänster halva av kroppen, skrapsår på armbågen och magen samt en ond axel och nacke. Hanna blev påkörd! Var så obehagligt... En kille såg sig inte för utan svängde bara rätt ut i vägen och där var jag så jag hamnade pladask ner i asfalten och kanade på ena sidan. Usch och fy! Killen som körde in i mig stack sedan iväg bara när han märkte att jag kunde ställa mig upp... Hur tänker man då? Skulle jag råka köra på någon skulle jag nästan följa med personen hem och vara dess slav för en vecka eller så. Men, som jag alltid lär mig, jag kan aldrig utgå från vad jag själv skulle göra i olika situationer för alla tänker inte som jag riktigt. Eller rättare sagt, typ ingen tänker och fungerar som jag. Men men... jag lever och har inte brutit något så allt hade kunnat vara mycket värre. Lite komiskt är ju faktiskt att det första jag tänkte när jag låg där på marken och hade ont var "Hoppas jag kan åka till Kina! Hoppas jag kan åka till Kina!". Sedan när jag ställt mig upp och fattat att inget var brutet blev istället tankarna "Ja, jag kan fortfarande åka till Kina! Ja, jag kan fortfarande åka till Kina!" Nog om detta!

Som sagt, jag åker snart. Väldigt snart! Det är bara idag och imorrn kvar och sen är dagen då jag åker. Sååå spännande! När jag tänker på det bara pirrar det i magen. Ni vet när man var liten och var helt pirrig i magen dagen innan man skulle fylla år. Det gick knappt att sova för man bara tänkte på vilken tid familjen skulle komma med presenterna och vad man skulle få för presenter och så vidare. Den känslan har jag nu. Lite roligt att åter känna denna pirriga känsla i magen.

Med tanke på att jag åker snart är förberedelserna ganska stora. Igår kunde jag ju inte göra så mycket efter olyckan utan bara sov hela eftermiddagen. Men min underbara mamma hjälpte mig en del. I förberedelserna ingår även att träffa vänner man inte träffat på länge. så i söndags lånade jag bilen och träffade Katarina i Uppsala. Terés gjorde mig sällskap och vi hade en härlig glasstund i parken :) Ikväll kanske det blir middag med familjen Lam med moster och kusiner. Imorrn blir det picknick med mamma, Danne och min bror. Idag ska jag handla lite grejer inför resan. Ja ni hör ju, massor att göra! Måste fräscha upp min kinesiska lite så sitter just nu och lyssnar på mitt kinesiskaband :)

Förra veckan firades det studenter, både Xi-Pengs flickvän Sasha och Sven tog studenten. Mycket trevligt firande! :)

image5
                                                 Lilla Sven

image6
                  Shilles moster med lilla kusinen William

Min mamma har köpt en gummibåt. Hon heter Gunnel. Mamma invigde Gunnel i helgen med champagne. De trivs tillsammans!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman,
Kul att se en bild av mig och Gunnel! Jag skulle vilja att du mailar mig kopia på alla bilderna som du tog på Gunnel och mig. PoK

2007-06-10 @ 20:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0